The Lapis Lazuli is one of the stones' most charming and inlay used in the creation jewelry and objects of art since time 'remote.
The Egyptians decorated their amulets studded with beautiful lapis lazuli gold and lapis lazuli powder is the substance that Michelangelo used to recreate in painting the sky of the Last Judgement in the Sistine Chapel.
A stone that has spanned the centuries, leaving its traces in works wonderful and precious.
the Lapis, or Lazure, is a complex silicate of aluminum and sodium. Its name derives from the Latin lapis and the Persian zuward , blue. Its color is blue with variations from light to intense with frequent inclusions of carbonate calcio.E 'dotted pyrites which give the appearance of gold, often contain pyroxene, amphibole and mica, which give the variations of color and white luccicante.Si trova in Europa ma soprattutto in Afghanistan, in Russia, in Persia, in Cina e nelle Ande. Nella scala della durezza di Mohs è definito con 5-5,5.
Riprodurre il colore e la bellezza profonda di questa pietra è stato uno degli esperimenti a cui mi sono approcciata per primo, non solo perchè il blu è uno dei miei colori preferiti, ma anche perchè ritengo che sia uno dei fondi piu' adatti per la realizzazione di oggetti a sfondo storico come i due ovali che ho creato per il concorso "ROMA ANTICA" indetto da DECOUPAGE ITALIA per l'Hobby Show del 2009 a Roma.
Un lavoro certosino per la ricerca delle immagini che si sarebbero adattate di piu' al fondo e per la doratura fatta a mano dei fregi che le incorniciano, la costruzione di un'opera che oltre alla gradevolezza visiva volevo che trasmettesse il senso del passato, quando questi materiali erano usati dagli artisti a cui venivano commissionati.
Il Lapislazzuli mi è sembrato il fondo piu' indicato per esaltare i quadri di Giovanni Paolo Panini,
pittore, architetto,scenografo nato a Piacenza ma vissuto artisticamente a Roma nella metà del 1700. Bellissime le sue vedute e riproduzione di monumenti piene di particolari fino all'inverosimile.
Ma tutta l'operazione è iniziata con la riproduzione in pittura del Lapislazzuli: il Faux finish;
preparata accurately the base with the bottom, I gave the first drafts of blue in its various shades of Prussia, Marina ... created the "read" with white veins, incorporated the gold of pyrite up to ... get that depth of color characteristics and nuances of the stone.
The preparation of the images and hand-gilding the ornaments with glitter and shellac have completed the preparatory work. With great caution and not without a little 'fear of the images I placed on the oval, which, being convex had a bit more difficult ', then slowly I gently placed the ornaments that were perfectly coincide
background image and between (....). A 'action, this, that can mess up everything that has been done before!
Then began the phase of the drowning with many layers of paint and then sanding and polishing, being among the most 'delicate, but has the look and feel that you can see in the photos.
The result of all this work was the first place in the competition, and even if they have already been nearly two years, I think it is a recognition among the most 'beautiful that I got so far.
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